Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 23. april 2009

Fredag d. 24 april 2009

Igen idag skinner solen fra en skyfri himmel og det har den gjort siden jeg skrev sidst. Det er skønt og lunt i solen, men vinden er kold og der er stadig nattefrost. Mine stedmoderblomster er stadig ikke plantet. Det må skyldes, at plantøren strejker.

Jeg har travlt med alle forberedelserne af månedsprojektet fra Himmelblå, eventyrtæppet fra AnnAKa. Lidt for travlt for ninepatchblokkene fik jeg skåret forkert på den ene led, øv sådan kan det gå, når man har lidt for travlt og glemmer at vende siden og se efter, men i stedet går udfra, at målene er ens både vandret og lodret. Så ninepatchen er blevet til en twelvepatch.

Jeg er blevet færdig med at sy mine badepiger, så de skal kun quiltes lidt og monteres. jeg er også blevet færdig med kragerne på skitur og har fået snemændene og konerne strøget på toppen, men jeg mangler noget brodergarn i den rigtige farve, så de kommer til at vente lidt. I stedet har jeg strikket lidt videre på domino sjalet.

Jeg har fået givet det store billede decoupagelak, men jeg ha vidst været lidt for gavmild, for det er ikke tørt endnu. Kanterne er klar til at sy på, det håber jeg at få gjort i næste uge, så jeg kan komme til at bruge mit bord igen. Der er et par toppe, som jeg gerne vil have riet sammen til quiltning.

Alle mine BOMMER er syet, jeg mangler kun broderiet til eventyrtæppet.

Jeg har fundet mine små japanske foldeteknik, med broderier og mellemværk, frem, dem vil jeg til at sy sammen nu. Jeg må se at få gjort nogle af de mange UFOer der ligger færdig, inden jeg begynder nye projekter.

Det kan være at det er det kurset med Bettina Andersen kommer til at gå på. Ihvertfald bliver i aften helliget at gøre billedet af vores hus færdig, så må jeg se med hensyn til i morgen

Ingen kommentarer: