Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 18. marts 2010

Mit første forsøg


Her er mit første forsøg i at håndapplikere på symaskine.
Det er en omstændelig proces, med først at lave alle mønstret dele på frysepapir, klippe delene ud, stryge dem på stoffet, klippe ud med sømrum, lime sømrummet ind, sy dem sammen i den rigtige rækkefølge, placere den sammansyede applikation på bundstoffet, sy fast.
Det sys med usynlig tråd og en undertråd, der passer til applikationen. Der kan vælges mellem tre forskellige slags sting og sy fast med, enten blindsting, zig zag sting eller kanphulssting, jeg har valgt den sidste. Det kræver at man selv kan vælge stingbredden.
Når det hele er syet på, klippes baggrundsstoffet væk, når det senere bliver quiltet, giver det mere fylde i applikationen
Rosen er fra mønstret, som skal være på tæppet, men det er kun en prøve, fordi jeg gerne ville være sikker på, at jeg kunne finde ud af det, inden jeg begyndte på selve tæppet.
Ha ´ en god weekend
Hilsen Esther, der skal til Kreativ Messe på lørdag i Middelfart.

3 kommentarer:

Berit sagde ...

Uha!! det lyder svært, men godt ser det ud.

Anonym sagde ...

Uh du er myreflittig.... dejligt at få øvet nogle teknikker på dette tæppe...er meget spændt på at se det hele færdigt.
Knus, Helle

patch 9 sagde ...

Berit, det er ikke svært, men kræver nøjagtighed.

Tak Helle vist ikke mere flittig end dig.
Uh! det kommer til at vare længe, inden tæppet er færdigt.
Hilsen Esther