Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

søndag den 7. marts 2010

De næste 2 blokke

Puh de gav sved på panden, fordi der var en fejl i målene i mønstret, så de første 2 blokke blev 1/2 " for små.
Der var et udtryk i syvejledningen jeg ikke er støt på før en scant (stram) inch, men uanset hvor stram jeg lavede sømmene på den mørke, så var der ikke stof nok til at blokken kunne blive stor nok. Og den lyse og mellemfarvede blev 1/2 " for stor
Jeg måtte have gang i de små grå, med at regne ud, hvor store/små stofferne skulle skæres for at ende op med blokke på 9 1/2 ". Det er noget med at sy med lidt upræcise sømrum, fordi det ikke kan komme til at passe, med rene mål, da der sys sammen af tre gang og det kan ikke gå op i 8 dele, som en inch består af.
Jeg har fået kopieret blomstermønstrene ud på frysepapir, så de er klar til at blive klippet ud og jeg får forhåbentlig snart tid til at lave mit første forsøg med håndapplikation på symaskinen.
Ha´ en god dag. Hilsen Esther

Ingen kommentarer: