Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

onsdag den 29. august 2012

Træf i Roskilde, med overnatning

Jeg kom først hjem fra træffet mandag aften ved halvsekstiden, hvor jeg blev hentet af min mand på stationen, træt, men fyldt med dejlige oplevelser. Tirsdag gik med at få købt ind, besøge min søde besøgsværtinde og bestyrelsesmøde i borgerforeningen. Redning af forsamlingshus, står stadig på programmet.

Dette er min høst fra træffet i Roskilde. det bedste er minestrygejernet, som jeg fik anbefalet af min værtinde. Købt på tilbud hos Bali Quilt, der faldt jeg også for en bog, med syting, ellers blev det kun til et bundt lyse stoffer og et stykke stof med New York skyline, gæt hvad til??
Et inspirerende og lærerigt  kursus med Alice Frost i at lave trådbilleder, der er ingen billeder fra, endnu.

Jeg var så heldig at få tilbudt overnatning hos et par søde, kreative og inspirerende mennesker i en landsby udenfor Roskilde.
Her er et af mandens billeder, der var flere andre, men jeg har en svaghed for klovner, derfor blev det dette. Han kan også lave en dampmaskine helt fra bunden, til der fungerer, med fløjt og det hele.
Lis er meget dygtig og kreativ, så det er meget svært at vælge, hvad jeg skal vise, af hendes kreationer, for der var mange. Denne  bargello er hendes eget design, med et twist og alligevel i balance.
Et tæppe, med runde fritskårne runde former, tilføjet en ekstra dimension, med applikationer, som gør tæppet til hendes helt eget.
Her et nærbillede af en af applikationerne.

Er der noget at sige til, at det blev en ekstra inspirerende weekend udover udstillingen på træffet.

Jeg kunne i ro og mag tage toget hjem mandag, dog med den ekstra oplevelse, at DSB flyttede togafgangen fra et spor til et andet, få minutter før afgang og med symaskine og kuffert på slæb var det ikke spor sjovt at skulle, ned af trappen, hen gennem tunnellen og op ad trappen. Jeg nåede det lige, til toget kørte ind på perronen. Ind i toget, en venlig sjæl var hjælpsom, finde min plads og sætte mig ned og lade hjertet falde til ro igen.

2 kommentarer:

Kari sagde ...

Jeg er sikker på at du bliver for dit nye strygejern. Sikke nogle flotte billeder. Det lyder til at du havde en god tur trods DSB.

grymerspalet sagde ...

Det er nogle meget flotte tasker, du syr. Jeg vil også engang sy syntaksen fra Linette " Quilt my design" . I øjeblikket er jeg i gang med et vinterbillede fra Linette, som vi går på kursus hos 5 gange inden jul. Vi har hjemmearbejde, og jeg er ved at sy de 5 huse med sne på taget, som er lektien til næste gang. Spændende.
Knus fra Kirsten.