Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

fredag den 17. marts 2017

Kommet til det igen

Ja, så er jeg igen kommet til at falde for et taskemønster, denne hedder triple play.
Jeg var lige ved at tro, at denne taske fandt jeg aldrig ud af, men Studio Kats design´s syvejledninger er så godt skrevet, at bare man følger dem slavisk, så går intet galt.











Her er grunden til, at den hedder Triple play, der er tre tasker i en, eller ihvertfald 3 lommer, i midten en lynlåslomme.
Oveni har jeg lært, hvordan jeg får mine hanke med gjordbånd indeni, til at blive pæne, når jeg skal sy dem i ringene. hvor enkelt kan det være. Gjordbåndet skal ikke foldes ind i ringen, kun stoffet, der er lavet så tilpas meget længere, at det kan foldes pænt.









En boks er det også blevet til Double zip gear bag, fra By Annie
Her har jeg lavet lidt om. fordi med Soft & stable i og mine smalle lynlåse, kunne det ikke lade sig gøre at sy lynlåsen i, som syvejledningen beskrev, der måtte lige sættes en kant på, til at skjule trævlerne og lynlåsen syet i på vanlig vis.





Set fra oven, der er lommer i lavet med mesh stof
det er tynd polyesterstof, som er strækbar på den ene led, den finde i 2 kvaliteter, den jeg har brugt, som er tætstrikket

Og denne kvalitet, som er mere åben netstof.

Ellers har jeg haft travlt med at lave et tæppe i anledning af Patchworkkælderen´s 25 års jubilæum, som vil være udstillet i butikken i Kolding.

Mange quiltehilsner fra Esther
Pas godt på jer selv derude.

3 kommentarer:

Annelise Pedersen sagde ...

Flot som sædvanligt!
Rigtig hyggeligt at hilse på dig i går :)
Knus, Annelise

Unknown sagde ...

Rigtig flot. Tror du du ved, hvor mange tasker du har lavet ;)
knus fra Kirsten

patch 9 sagde ...

Tak Annelise ja det var det, selvom det blev kort. Tak Kirsten, nej det ved jeg ikke :-) Knus fra Esther til mine savnede venner