Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

lørdag den 18. august 2012

Roser uden torne

Nu har jeg endelig fået nr to rosenbillede gjort færdig, som jeg begyndte på, ved et kursus med Bettina Andersen i Fredrikshavn, for ??? siden.
Det at lave roserne, kom til at kræve eksperimenter, med forskelligt stof. Jeg viste hvordan de ville blive med krympefolie, for det havde jeg brugt til de røde roser, i det første rosenbillede.
Jeg prøvede med foerstof og bomuldsstof, men begge gav bare lidt flade roser, uden fylde, næsten, som med krympestoffet. Tilsidst prøvede jeg med et par silketrusser, som jeg havde fundet i genbrugsen og de gav lige de store volumiøse roser, som jeg gerne ville have. De første blade jeg satte på,faldt for meget sammen med baggrunden, så de forsvandt, nu kom jeg måske til at gå for meget til den anden side og fik for mange og for lyse blade på.
Jeg vil gerne have billedet i guldramme, men har ikke været ind hos farvehandleren endnu og fundet ud af, hvad der vil være bedst at male rammen med.

I dag skal vi have sommer/støttefest i vores lille landsby, for at skaffe penge til at få renoveret vores gamle forsamlinghus og bevare det, som samlingspunkt. Heldigvis ser det ud til, at vejrguderne er med os. Jeg håber rigtig mange vi støtte op om festen.
Hilsen Esther

3 kommentarer:

Annelise Pedersen sagde ...

Superflot billede! Hvor er du altså dygtig, kære Esther!

Rigtig god fest - håber I får samlet rigtig mange penge ind til det gode projekt!

Fru Olsen sagde ...

Hvor er det dog et smukt billed. En tusindkunstner ud i patchwork er du vist.
Håber i får en dejlig fest.
Knus fra Mette

Unknown sagde ...

Hvor er det flot. Du kan bare det der. :)
God fest og god weekend
Knus fra Kirsten