Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 24. marts 2011

En UFO, lidt videre, men i tvivl

Dette er et tæppe, som jeg begyndte på, ved et kursus, med Inger Helene, hos Butik Himmelblå, for lang tid siden, jeg kan faktisk ikke husk hvornår.
Toppen er ikke helt færdig, for jeg kan ikke lave den, som planlagt, da jeg ikke har nok af det lyse stof, derfor kommer der kun en smal kan af det lyse stof, på 2 1/2 cm. kan der blive til.

Jeg vil gerne have en afsluttende kant, af de stoffer, som er brugt i tæppet, men skal den laves med firkanter eller firkanter lavet af to trekanter.
Det første er selvfølgelig det nemmeste, men er det også det pæneste????.
Vil firkanter lavet af trekanter ikke være pænest ????    
Hjælp mig, med din vurdering !!!!
Pas på jer selv. Hilsen Esther

3 kommentarer:

Annelise Pedersen sagde ...

Det ser ellers flot ud, Esther!

Hvis du har en smal hvid kant hele vejen rundt, og det skal være den afsluttende kant, ville jeg nok "bare" sætte en kant af et af de brunlige stoffer på - sikkert nok et af de mørke.

Hvis ikke, så vil firkanter lavet af trekanter efter min mening være det pæneste.

Heidi sagde ...

Jeg tilslutter mig Annelise. Men tænker også at en lys kant efterfulgt af en kant hvor du syer et 'bånd' af resterne fra tæppen sammen kunne se godt ud.

Håber det er forståelig hvad jeg skriver ;o)

patch 9 sagde ...

Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til, for at skubbe min tvivl væk. Det må blive firkanter lavet af trekanter i reststofferne.
Hilsen Esther