Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

mandag den 12. april 2010

Blomstersyning


Her er den første ærteblomst ud af 28. Med så megen øvelse skulle det kunne lade sig gøre at få stingene syet mere usynligt.
Det er måske også en finjustering af symaskinen, der skal til.
Blomsterne skal ikke alle være i samme farve, så lidt variation bliver der.
Alle blomsterne skal sys sammen inden de bliver syet på bundstoffet.
Ha´ en god dag. Hilsen Esther

6 kommentarer:

Annelise Pedersen sagde ...

Esther, hvis jeg var dig, ville jeg bruge usynlig tråd. Det gør jeg selv, og når du laver de sting, der griber fat i det øverste stof så små, at de kun lige griber fat i en til to tråde, kan man så godt som ikke se nogen syning.

patch 9 sagde ...

Annelise jeg bruger skam også usynlig tråd, men jeg synes, at stingene kan ses mere end jeg synes om alligevel.
Det er en finjustering det handler om, for det er undertråden, der kan ses.
Hilsen Esther

Annelise Pedersen sagde ...

Ok - ja, så skal der nok en justering til :-)
Det ser meget spændende ud, og jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Hilsen Annelise

patch 9 sagde ...

Ja, det gør jeg også :-))) desværre går det ikke så hurtigt, som jeg kunne tænke mig.
Hilsen Esther

Inge fra Kludenyt.dk sagde ...

Det bliver vel no en smuk blomst denne her!!!
Inge

patch 9 sagde ...

Tak Inge, det var bl.a. dt jeg faldt for ved tæppet.
Hilsen Esther