Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

mandag den 18. marts 2019

Endnu engang er der gået tasker i det

Endnu et forsøg på at lave en taske til mit træningstøj, som strandede.
Helt sikkert god til meget andet, bare for besværlig til træningstøj og små badefaciliteter.















Har ellers dejligt brede remme, bærehank og lynlåslommer i begge sider. Står godt, fordi mellemforet er Style vil.

Mønstret hedder Denver og er fra SWOON














Den næste taske, det blev til var Running with scissors fra ByAnnie.
Den var spændende at lave, men plastlommerne klistrer værktøjet fast, irriterende.











Den anden side af tasken, er bedre, med gode lommer.
Tasken kan klappes sammen og lynes og har håndtag i toppen og udvendige lommer på begge sider.










Makkeren til den foregående Take a Stand er til gengæld rigtig god og praktisk.

Er blevet indviet og været med i byen et par gange.








Ups. det er Running with Scissors, når den er lukket.














Det må være nr 4 Den store Mary Poppins fra Aunties. En rigtig dejlig taske med plads til meget.

Syet meget anderledes end hvad jeg tidligere har syet af tasker. Lidt besværlig, især bunden, som er syet på i hånden. Lidt voveligt til en taske, som kan rumme så meget.

Den blev syet på en super dejlig tur til Slettestrand, sammen med 10 andre synørder.
Det sted kan anbefales, maden er uovertruffen








Jeg skulle jo være med på moden og sy Interleave, selvom jeg har syet det for vel 10 år siden.
Jeg ville forsøge mig med et mønstret stof i. Det

blev ikke så heldigt, fordi jeg fik vendt farverne forkert.












Den skulle have set sådan ud, bare skåret over og lagt sammen.








Et nyt forsøg. Ja og sådan kan det går, når de markeringer man har lavet er væk næste dags morgen og man får rodet rundt på sættene. Det bliver til en gravid kvinde, i stedet for ovenstående billede.











Der er ikke noget, som skal gå til spilde, derfor blev den første interleave til en dejlig stor taske, som jeg inviede i går, til sytræf i Viborg.











Den anden side af tasken.


Der er faktisk en taske mere, min træningstaske, men den fir jeg slet ikke taget billeder af, fordi jeg havde så travlt med at tage den i brug.


Mange syhilsner fra Esther


















1 kommentar:

Mona sagde ...

Fantastisk at se!
Hilsen fra Mona