Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.

Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

søndag den 12. oktober 2014

USA turen 4

I Bryce Canyon, men også andre steder, så vi skaderne efter skovbrande, det er trist at se, men naturen reparerer sig selv, som vi har set med savannebrandene i Afrika. Efter skovbrandene, tager det længere tid.
Amerika er så stort, så de fleste brande hører vi slet ikke om, kun når brandene nærmer sig menneskeboliger, har det interesse for pressen, for så er der drama.

På vej fra campingpladsen til Bryce Canyon kom vi igennem Red Canyon, den var gratis at besøge og de havde masser af hikingruter ( vandreruter, som de er forpligtet til af have), fortalte rangeren (det den titel, de ansvarlige for området har). Jeg kan ikke hike, Jo, jo sagde han vi har en rute, som er helt flad og kort, den kan du sagtens klare. Det kunne jeg :-), så disse hokeys ( ved ikke om det er stavet rigtig, men det kaldte de, de balancerende klipper) er fotograferet fra vandreruten.

Vi var kommet forbi et Vildt museum og da vi havde tid, måtte vi lige se det og det var virkelig et besøg værd. Det var lavet af en mand, som havde rejst og været på jagt, fiskeri, fanget sommerfugle i hele verden.
Dyrene var stillet ind i naturlige landskaber, som de har levet i, sammen med de dyr, der levede samme sted.
Jeg har valgt en bison, fordi det er et amerikansk dyr.

Og sommerfuglene, fordi der er smukke i et smukt landskab.

Næste national park var Zion, som også er en del af det store nationalpark område i Utah, ikke ret langt fra Bryce Canyon, efter amerikanske forhold. Vi måtte bruge en dag, for at komme dertil.

Her er der vand, i modsætning til Bryce, da floden Virgin løber igennem.

Det er svært at se, men dette er en naturbro, hvor der faktisk kan gå mennesker på.
Den er så højt oppe, at jeg måtte soome alt hvad mit kamera kunne, for at tage billedet.

Fra den smukke natur kører vi mod det mest kunstige der findes, Las Vegas.
Vi bor på en asfalteret campingplads 5 min. gang fra The Strip, hvor det meste foregår.
Dette er et P hus.

Fra vores plads har vi udsigt til ham her. Vi var ikke derinde.
Her er meget varmt, så vi går først hen til The Strip lige før det bliver mørkt, det bliver det kl. 18.30, ret præcis.
Det er kunstigt, her er kopi af eiffiltårnet, Zæsars palads, zfinkser, et vulkanudbrud.
Springvandet er fantastisk flot, men umulig at tage billede af, for mange mennesker og for stort.

Man kan købe sig til en sejltur med syngende gondolier.
Jeg har godt nok svært ved at se romantiken i en sejltur omgivet af klorstinkende vand, men okay i Venedig dufter der heller ikke af roser, men noget andet, man kalder lugt og ikke duft.
Temperaturen er behagelig her om aftenen og det er fantastisk at se alle lysene.
Butikkerne er ikke til min pengepung, det er Gucci, Yves Laurient, Bennetton, Burberry, Dior o.l.
Kun de almindelig turistfælder. men de har ikke noget der frister og spille skal jeg slet ikke.
Nu har vi set det, fordi vi kom forbi.

Næste dag kører vi ud til Hover Dam dæmningen, der efter 2 år endelig opkaldt efter den præsident, som fik sat arbejdet igang under depressionen i 30erne.
Det er også så stort, at det er håbløst at tage billeder af.
Til Bjarnes glæde er vi med på en rundtur til maskineriet.
Vi måtte parkere så langt oppe af bjerget, at Bjarne måtte samle mig op på dæmningen, da vi skulle hjem, jeg kunne ganske enkelt ikke gå op til motorhomet, det var for stejlt.

Fortsættelse følger, det sidste afsnit om vores månedlange tur i USA