Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 9. oktober 2014

USA i motorhome/mobilhome

Den 3 september meget tidlig om morgenen( kl er 3), satte vi kurs mod lufthaven i Billund fra lufthavnhotellet. Distinationen var først Frankfurt og derfra i airbus 380 (Det var Bjarne exet over), til San Francisco, en 12 ½ t. flyvetur. Hvor vi får forærende 9 t. Det var godt jeg havde mit sytøj.








Vel ankommen til Sanfrancisco tager vi BART toget til Powel station, 5 min gang fra vores hotel.
Vores indre ur har en anden tid end klokken her, men vi vælger at gå en tur i kvarteret og finde et spisested, det bliver en lille kinesersted, som serverer superlækker mad. Det er der andre, som har fundet ud ad, der er kø til bordene.
Dagen efter køber vi en rundtur i sådan en bus. Vi sidder ovenpå.






Den fører os til Golden Gate, som slet ikke er gylden, men rød og helt håbløs at tage et ordenlig billede af.
Bussen kører tilbage til Fishermanns Wharf, hvor vi står af.










Det er en rigtig turistfælde, med masser af souvinirbutikker, men også andre spændende ting at se på, masser af restauranter, som især sælger hummer, krabber og fiskemad.
Flere gademusikanter, som det er hyggeligt at høre på.










Ud af Pier 39 gemmer søløverne sig, der var ikke så mange hjemme, på denne årstid, men de var rimelig livelige at stå og se på. Desværre er det ikke jordens bedst billede jeg har fået taget.
Vi spiste på en lille restaurant, som hed Fishermenns Grotto, inden vi hoppede på bussen tilbage til byen og til sovstrup.







Næste dag skulle vi prøve den berømte kabelsporvogn og stillede os pænt i den lange kø. Det gik nu rimelig hurtigt med at komme med, fordi der bliver virkeligt taget alle de mennesker med, som kan være i den.
Gaderne er virkelig stejle, jeg var fascineret af at se vognstyreren, styre at bremse lige tilpas.







Neg i bunden, ved Fischermanns Wharf stod vi af sporvognen og jeg gik op, op, op til enden af Lombard street,(jeg er ret stolt af, at jeg kunne, godt nok med flere pauser) den mest snoede vej i verden, desværre er den også så stejl, at det er umuligt at tage en billede, men som det ses er det forbudt at skate på den.
Vi tog en almindelig bus ind i byen igen, ikke mere overfyldt sporvogn til mig. Jeg har prøvet det.




På vej fra bussen, til torvet, kom vi forbi dette helt utrolige springvand, den er fyldt med figurer af alle mulige slags, dyr, mennesker, fugle, fisk osv.
Jeg var nær ikke nået at købe mine sko og kuffert pga den tid jeg brugt på at studere den.
Hjemme igen, har jeg sparet halvdelen af prisen herhjemme, både på sko og kuffert.






Her er så hjemmet for de næste 26 dage, parkeret på den første campingplads. Vi var med BART toget under San Francisco bugten til Hayward, hvor vi blev hentet på stationen af Road Bear, som vi har lejet hos.
Vi har fået provianteret hos FOOD MAX.
Næste dags morgen, går turen videre ned ad Highway 1.






Her ser vi sæler i det fjerne og jeg får dyppet tæerne i Stillehavet og samlet et par souvinirsten, inden vi kører videre.













Vejen slynger sig langs havet, snart op, snart nede.













Dramatisk og klippefyldt. Vejen der ses fører op til et hus. på toppen.











Forbi dovne søelefanter, som lige kan klare at vifte sand op på ryggen mod varmen.

Fortsættelse følger imorgen.
Hilsen Esther










1 kommentar:

Unknown sagde ...

Tak. Skønne billeder.
Knus