Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

tirsdag den 11. februar 2014

Number one

UFO nr. 1 færdig, men den hjalp ikke på listen, for jeg har glemt at skrive den på.
Det er et sykit jeg købte for 2 år siden i Aulby, Jeg var meget heldig med, at Helle Thode også købte sykittet og at hun var hurtigere end mig, til at gå igang, med at sy. for hun opdagede at halvdelen af stoffet manglede, til at kunne sy løberen (eller Dinner for two, som sykittet blev kaldt). Hun var så sød at skrive til mig, så jeg kunne få det manglende stof eftersendt.

Gad vide, hvor mange, der har sykittet liggende, uden at vide, at den ikke kan sys, hvis de ikke får det manglende stof. Jeg tror nemlig ikke, at jeg er den eneste, som køber ved træf og messer, uden at komme igang med at sy med det samme.
Det er ihvertfald øv at opdage det, så lang tid efter at købet, at det ikke længere er muligt at få det manglende stof.

Nu den er færdig kan jeg se, at jeg har en løber liggende, som er syet efter præcis det samme mønster (eller teknik, norsk strimmel teknik), det er bare købt for 30 år siden, hos Købmandsgården. Ikke helt samme farver, men de snerper derhenad.

Her er nr. 1 af blokkene, som skal omkranse midterfeltet i Pat Sloan´s mystery. Hun kalder den Venedig. Jeg kan godt se, at mit stof og farvevalg, ikke ligefrem associerer til det Pat har haft i tankerne, da hun designede blokkene, men det bliver mere og mere interessant hvad det ender op i.
Syhilsner fra Esther

5 kommentarer:

Jette sagde ...

Godt du nåede at få det manglende stof for det er da blevet en smuk "Dinner for two"
Ja du er ikkeden eneste der køber på messer og så først kommer i gang med at sy længe efter.
Kærlige syhilsner
Jette/symadammen

Grete sagde ...

Lekker løper! Teknikken står på min ønskeliste også, etter at jeg prøvde den uten helt å forstå hva jeg skulle gjøre for en tid siden.......
S smart måte du har tenkt ut for å få gjort ferdig dine UFOer! Og du har da også noen UFOer.......

Kari sagde ...

Det var da heldigt, at du fik resten af stoffet. Jeg tror også der er mange, inkl. mig selv, der får købt mere end man lige kommer igang med.

Lin sagde ...

Og saa var den ikke engang paa listen haha, det er jo snyd(smil). Ja godt at det blev opdaget saa du kunne faa resten. Surt at saadan noget ikke bliver regnet ordentligt ud naar de skaerer stof op til sy-kitsene.
Men flot er det blevet.

Unknown sagde ...

Ja, lad os få nogle af de Ufoér væk. Den er nu rigtig flot.
Knus fra Kirsten

Ps. det bliver da lidt spændende med den blok