Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

tirsdag den 28. januar 2014

Hvor mange UFOer

Den her er lidt snyd, for det er ikke en gammel UFO.
Stoffet blev købt sidste sommer hos patchwork-oasen og mønstret lå på hendes blog, jeg har ændret lidt i hendes farver og sat et andet håndtag på, i stedet for det købte, som hun havde brugt.
Det var stoffet jeg faldt for.
Nu til det alvorlige.
Jeg har en aftale med mig selv om at gøre en UFO færdig, hver gang der kommer en ny blok fra Pat Sloan.
Det satte mig igang med at finde ud af, hvor mange UFOer, jeg rent faktisk har.

Jeg vil forsøge at liste dem efter den ældste først osv.

1. Der ligger et forandringsvægtæppe, som er så gammel, at min smag har ændret sig. Jeg vil forsøge at peppe det lidt op evt. med applikationer.

2. Jeg har noget båndfletning til at ligge, som jeg ikke aner hvad skal bruges til, måske en taske, dem mangler jeg nogen af ;-))

3. Japansk foldeteknik, sengetæppe, på symaskine af hør, silke og gamle broderier og flakoner. Høren er for tung og for løs. så der skal findes noget andet stof, så den må vente til jeg har fundet det helt rigtige stof.

4. Jewel Patch Quilt pattern. alle blokkene er syet, så den skal bare ;-) sys sammen, samles, quiltes og syet kant på + applikeret motiver på kanten.

5. Et blomstertæppe, som skal blive til "puttettæppe" alle delene er skåret og mærket op, den skal bare sys sammen, samles og quiltes og have syet kant på.

6. Er mangen til nr. 5 bare i andre farver, det handlede om at få brugt nogen rester, det gjaldt også for nr. 5.

7. Quiltet min french braid færdig og syet kant på. Quiltingen er påbegyndt.

8.Syet min Songbird sammen, alle blokkene er broderet, stoffet, som skal danne stolper og kant er købt, så det er kun at skære det hele til, sy sammen, samle, quilte og sy kant på.

9. Gjort min Giant Dahlia færdig, den er samlet, der mangler kun quilting og kant.

10. Skill builders´s gratis BOM fra 2013 endte i 2 tæpper, fordi jeg ikke havde sort stof nok og jeg måtte designe 3 blokke, så tæppet fik en passende størrelse. Toppen er færdig og det bliver et øvestykke i frihåndsquiltingen, bare på en anden måde end underviseren gjorde det.

11. Nr. 2 af tæpperne fra  nr. 10, som jeg også vil bruge til øvetæppe.

12. Craftsy´s gratis BOM fra 2013. Lavet med rester fra lagret, er syet og samlet. Nu skal den kun quiltes og have syet kant på.

13. Min sommerfugl fra kurset med Dorthe Gjelstrup, ved træffet i Herning.

14. Tæppet lavet af 10 min. blokkene, ligger og er samlet, den mangler kun at blive quiltet og få kant på.

15. Jeg glemte lige et håndsyet restetæppe et sted i rækken, den er syet sammen, der mangler kun at samle den, quilte og sy kant på.

16. I computeren lå et mønster til en Lone star, der var stoffer nok på lagret, nu ligger den og er syet, den mangler kun at blive samlet, quiltet og få kant på.

Det er jo lidt for meget ift, at der kun er 12 blokke i Pat´s tæppe, der bliver nok valgt ud i rækkefølgen af færdiggørelser.

Ja og så har jeg slet ikke taget alle ønskerne med over ting, som jeg gerne vil lave, der er vist også rigelig, til de næste mange måneder, men lur mig, hvis jeg ikke kommer til, selvom det er forbudt lige nu.
Det er så min status over 2013 og lidt længere tilbage ;-))
Masser af syhilsner fra Esther

6 kommentarer:

Annelise Pedersen sagde ...

Du bliver da ikke arbejdsløs foreløbig med alle de projekter!

Jeg er også lige gået i gang med en ufo - et slumretæppe til min husbond, som jeg startede på i foråret 2013, og som har ligget stille lige siden!

Knus, Annelise

Jette sagde ...

Åh hvor det trøster mig at jeg ikke er den eneste der har en del UFO'er liggende.
En gang imellem er det nu dejligt at få ryddet ud i dem, men der kommer jo hele tiden andre til når man begejstres af noget man absolut lige må i gang med.
Mange kærlige syhilsner
Jette/Symadammen

Lin sagde ...

Der er da noget at gaa igang med.

Kari sagde ...

Pu ha. Man kan da blive helt stresset over alt det du har liggende. Der er vel ikke andet at gøre end starte i den ene ende og så håbe på at du bliver mindst 110 år.
Rigtig sødt stof du har brugt til tasken.

Unknown sagde ...

Det er da ikke så slemt. Efter de to første år, som patchworker havde jeg bare 32 stk, som skulle gøres færdig. Det er de blevet :) og nye er kommet til. Det er skønt, vi får så mange gode ideer, det viser vi er levende.
Pas godt på dig selv.
Knus

Helle Sejten sagde ...

hehe det er SÅ fortrøstningsfuldt at se andre have laaange UFO lister :-) Godt jeg ikke er ene om at være slem til at få gjort tingene færdigt.
I år har jeg også strenge regler for hvornår der må startes nye projekter....
God arbejdslyst :-)