Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

tirsdag den 9. juli 2013

Feriedage

Søndag besluttede vi, at det kunne være flot. at de mange sejlskibe, som er med i Tall ship race, for fulde sejl, når de forlod Århus.
Det bedste sted ville være ved Sletterhage fyr, men det var vi ikke de eneste, som syntes, så vi kom slet ikke i nærheden af fyret, for pludselig stod der et par betjente og fortalte, at der ikke var plads til flere biler.
Nå vi vente om og tænkte at Lushage kunne bruges i stedet, der var der også mange andre, men vi fik lige klemt os ind på en plads og travede, med kaffekassen under armen ud til kysten.

Nu kunne vi bare vente på, at skibene kom, sammen med de mange andre, som havde fået samme ide, som os.
Det var et rigtig godt udsigtspunkt, men skibene var langt ud, så ovenstående billede er zoomet ind.
Jeg kan ikke se hvilket skib dette er, men flot var det.






Dette skib ved jeg til gengæld, hvem er. Det er et russisk skib Standart, som faktisk er en kopi, så den er slet ikke så gammel, som den ser ud, men det er ikke svært at forestille sig skibet med et piratflag i toppen af masten.








Endnu en feriedag
Mandag kørte vi til Søndervig, for at se sandskulpturer. Vanen tro havde vi frokosten med og fandt et hyggeligt sted i klitterne.
Bedst, som vi sidder og spiser flyver en stor flok fugle op bag klitten. Jeg greb kameraet, men nåede selvfølgelig ikke at knipse, men heldigvis kom de engang mere og da nåede jeg at knipse.
Jeg synes, at det er lidt tidlig, at stærene laver sort sol i juli måned, det troede jeg først var når de belavede sig på at flyve sydpå.


Dette indianeransigt var så detaljeret, at man kunne se porrerne i huden.
Det er så imponerende hvad de kunstnere kan lave i sand.









  Disse to kæmpende bisoner, må illustrere kampen mellem indianerne og cowboyerne.
Det så flot, at det er den lange køretur værd.

Ikke fået syet et sting.
Det var vores sommerferie i år. Vi tager revanche næste år.
Hilsen Esther

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Utrolig flotte sandskulpturer ;o)

Annelise Pedersen sagde ...

Nøj, hvor ser det godt ud. Jeg gad godt køre en tur til Søndervig, men det er jo lidt vanskeligt, når man er billøs!

Tall Ship Race havde også været en tur værd!