Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

mandag den 29. april 2013

Et forsøg og endnu en færdig UFO

Et forsøg. Sidst jeg var i Terapi hobby faldt jeg over noget, som hedder Lamifix, det skulle kunne stryges på stof, så det vil være godt til dækkeservietter og brødkurvservietter o.lig., men jeg havde ikke lige noget på beddingen af det.

Du kan sikkert gætte hvad der så lå og ventede. Ja rigtigt, en taske af de sidste skøre koner, jeg købte i Aulby.

Lamifixen skal stryges på i 2 omgange, først med strygejernet på silke og derefter, med fuld varme, man skal begge gange have et strygestykke over ( evighedsbagepapiret er rigtig godt til det).

Jeg har kun kommet lamifix over konerne.
Mønstret er det fra Lena bladet, som jeg brugte til min første taske med konerne, men jeg har ændret mønstret, fordi jeg ikke var så glad for det oprindelige mønster.

Her er den anden side af tasken, som jeg bedst kan lide.
Centimetermålet på hanken, fandt jeg ved Kreativ messen i Vejlby-Riskov hallen.
















Her er tasken lavet efter det oprindelige mønster, det er nu mest størrelsen, der generer mig, fordi jeg ikke er så høj.













 Ja, det er egentlig også et forsøg, på at lave Hawaian quilting, men det ville ikke helt, som jeg ville, så det var på vej til at blive en UFO, men lidt stædighed, satte gang i sytøjet igen.
Det grønne stof skulle have været i hullerne, men det mønstrede trevlede så meget, at det ikke kunne lade sig gøre at sy det, med alle de buer, som skulle hakkes, derfor måtte det laves omvendt, da det grønne stof er bali stof er det fast, tætvævet og trevler ikke.
Puden er maskinquiltet, med en multifarvet tråd, der passer med farverne i hullerne.
Ja, det ved jeg godt, at man ikke gør, når det er håndsyet, men den blev gjort færdig til en pude, som nu er den jeg har i ryggen, når jeg sidder i sofahjørnet, foran flimmerkassen og syr.
Syhilsner fra Esther

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Skønne tasker. Hvor mange mon du har ??? :)
Kan se at jeg også engang skal lære den teknik, som du har brugt til pude. :) Så jeg bliver nødt til at leve meget længe. ;)
Knus

patch 9 sagde ...

Uh Kirsten det ved jeg ikke, har aldrig talt dem.
Er det den teknik vi skal lave næste gang du kommer her?
Knus Esther

Fru Olsen sagde ...

Fine tasker og sjov grøn pude, har lavet dækservietter i lignende mønster.
Hilsen Mette