Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

fredag den 19. april 2013

Det er ikke jul endnu, men

Det er godt nok ikke jul endnu, men det var en af UFOerne, som skulle være syet færdig ovre hos Kirsten.
Det er et mønster fra Den lille lade, hvor hjertet var beregnet til julepost, men det har jeg lavet om.
Hun er også blevet spejlvendt, fordi jeg glemte at Ragnhild i modsætning til AnaKa ikke tegner hendes mønstre, så de er lige til at tegne efter, men man skal selv sørge for at spejlvende, der var ikke stof nok, til at lave hende om, så det blev, som det blev. Hun er stadig en lidt skør julekone.










Nu var det alligevel ikke blevet, som det skulle være, så kunne jeg lige så godt experimentere lidt.
Så jeg brugte symaskinen til at skrive med, sat til frihåndsquilting, ja så kan det godt lade sig gøre.










Det er også blevet til en taske i ægkanter, som er noget anderledes end de to første jeg lavede, Ligesom dem, har jeg selv tegnet denne.
Lukningen er lavet med kunstlæderbånd og en stor perlemorsknap.














Jeg skal til 70 års fødselsdag, hvor vi alle skal komme med hat på, heldigvis har jeg en hat, så jeg ikke skal på jagt efter en. Det er en hat, som jeg lavede for flere år siden, på et kursus hos Britta Nielsen.

Denne taske, som er en model Sonja havde med til sygruppen en torsdag, den skulle syes i japanstoffer, men jeg har ingen japanstoffer, for dem er jeg ikke så vild med, så min blev lavet i silkerester, billigt indkøbt over Internettet engang.
Den sjove klemmelås, som er ligesom dem til pungene, bar størrer og med karabinhager på, er købt af Bente. De kan så vidt jeg ved købes i Læderiet.
Kunstlæderet, som dækker klemmelåsen, trekanten til at åbne tasken med, er doneret af Sonja, der har en god forbindelse til den salgs.
Skulderremmen er lavet af silke, som kun er foldet og syet til et rør og vendt.
Tasken passer lige til fødselsdagsdresset
Sy hilsner fra Esther

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Mon du ved hvor mange tasker du har ??? :)
De er flotte, også din julekone.
Håber du igen er helt på toppen.

Knus og hils
Kirsten

BLJ-Design sagde ...

Flotte tasker, fra en der også har mange
Birgith