Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 18. august 2011

Birmingham

Det har været en helt fantastisk tur, til Festival of Quilts i Birmingham. Det var en fantastisk udstilling, med utrolig flotte quilts, men der var også quilts man undrede sig over, at de var blevet udstillet, men der er ingen censur, så alle kan udstille. Den bedste demonstration var the tentmakers fra Indien, det var imponerende at se ham sidde og applikere, med ensfarvede stoffer, men sikke quilts, der kom ud af det, der vil senere komme links til mine billeder fra udstillingen. Mønstret var tegnet på bundstoffet, så lagde han et stykke stof på, klippede det til med en stor skræddersaks, needleturnede den konkave side på, med lynets hast, klippede til igen og hakkede og den konvekse side, syet på med samme fart.
Her er alle mine lækre indkøb, de brune stoffer er til en french braid, men det kan godt være, at det ikke bliver med lige den række stoffer.
Symaskine trolleyen, (mit bedste køb) skulle være håndbagagen, men det gik ikke, den var for stor til de mål de havde i lufthavnen, men ikke til de mål jeg havde set på SAS`s hjemmeside, måske er det derfor, at det ikke kostede ekstra at sende den, som bagage, som jeg frygtede (min tanke var, at det koster kassen), da jeg skulle forsøge, at putte den ned i den lille kasse de havde i lufthavnen
Her er resultatet fra workshoppen med Kaffe Fasset og Brandon Mable, sat op hjemme på min egen designvæg, efter det billede jeg tog, inden jeg tog det ned, men sat lidt anderledes op, som det kan ses på billedet nedenunder.
Pas godt på jer selv Hilsen Esther

3 kommentarer:

Helle sagde ...

Velkommen hjem, Esther..dejligt turen til Birmingham gik godt og også at workshoppen forløb godt..det ser spændende ud din Kaffe quilt og er spændt på at se den færdig. Skønen indkøb du har lavet. Vi ses til træffet...knus, Helle

Annelise Pedersen sagde ...

Jeg sidder og savler over alle dine dejlige indkøb! Det ser altså rigtig godt ud!
Knus, Annelise

Rent Bord sagde ...

Velkommen hjem.Dejlig at høre du har haft en godt tur. Og hvor ser din KF quilt godt ud, glæder mig til at se den færdig.

Kh. Dorthe