Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

søndag den 24. januar 2010

Hvad fredag og lørdag bød på.


Fredag aften og lørdag var jeg på et superkursus, med Bettina Andersen. Her er de foreløbige ting, som kom ud af kurset.
T.v. et billed, som jeg har fundet i genbrugsen, det har hele tiden været meningen, at det skulle blive til en taske.
Der kommer billeder, når det er færdigt. Måske kan jeg finde et smukt patchworkdigt til bagsiden.
EFTERLYSNING: Hvis nogen har et patchworkdigt på dansk, modtages det med glæde.
Stykket til højre blev begyndt for 4 år siden, på et uge kursus på Engelsholm, med Bettina Andersen. Det er et stykke stof, som blev holdt op ad en af træerne i alleen og malet med paintstick i kobber og turkis. En forsøgsdekoration kom aldrig videre og blev pillet af i fredags, derefter blev der frihåndsquiltet med kobberfarvet metallictråd og turkis/sort metallic tråd. Forsøgsdekorationen blev derefter syet på. Der kommer billeder, når tasken er færdig.
Desværre måtte jeg forlade kurset før tid, så det sidste forsøg med gamle filtede uldtrøjer nåede jeg kun at lave og godkende, så det må vente til en anden gang.
Resten af eftermiddagen bød på en fantastisk nytårskoncert, (hold fast) Prinsens livregiments musikkorps, Preben Christensen og Maria Louisa. Det var morsomt, smukt og forunderligt.
Ha´ en god dag. Hilsen Esther

Ingen kommentarer: