Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 14. august 2014

Snydt/snyder + lidt eksperimenter

Her troede jeg lige, at jeg kunne blive færdig i haven, nu hvor jorden igen er til at arbejde med, men nej sådan ville vejrguderne det ikke. Heldigvis kan jeg altid trøste mig i mit syrum.

Jo, jeg har fået syet Pat Sloan blokken trods varmen. Faktisk har jeg syet 2, men først når det hele skal sys sammen kan jeg beslutte hvilken en, som skal i tæppet.














Derimod snyder jeg med at få en UFO færdig, for ingen af dem er så langt, at jeg kan nå at få dem færdig inden månedens udgang.
Denne er ganske vist også en slags UFO, da den dukkede op i gemmerne under oprydning.
En prøve til et sengetæppe i japansk foldeteknik syet på symaskine.
Det skulle være hør, med silke og gamle broderier o.lign., men det går ikke hør er simpelthen for tungt, symaskinen kan ikke trække det og det er for løs i vævningen, hvilket gør det altfor levende.
Nu er den færdig, så kan jeg altid finde ud af, hvad den kan anvendes til, måske en taske ;-)





Jeg kan godt lide at eksperimentere og afprøve teknikker, som jeg finder på You Tube.
Dette er den der hedder disappering hourglass
Link til vidioen
Der bliver brugt layer cakes, som er 10 inches, som svarer til lige godt 25 cm.
Syet og skåret, som vist i videoen for man en blok på 11.6 inches, hvilket svarer til ca. 30 cm.
Det kan blive et superflot tæppe.










Det med at skære, så blokken bliver en ninepatch, hvor alle blokke er lige store, måtte jeg sande, da jeg gik i gang med disappering pinwheel. Den blev ikke som den skulle være, der måtte en lille redningsaktion til, men den er nu ikke så tosset

Det var denne blok, som var planen

Sådan skulle den disappering pinwheel se ud
Link til vidioen

Når den er skåret rigtig, men det er en blok med endnu flere muligheder.












En tredje mulighed, for hvordan den disappering pinewheel kan sys sammen og der er 2 mere, som jeg endnu ikke har fået afprøvet.
Alle lavet med layer cakes på 10 inches eller hvis man hellere vil skære selv 25 x 25 cm.
Det der er vigtig er at skære 3 lige store dele vandret og lodret, så der bliver 9 lige store blokke, der kan flyttes rundt .
Tænk alle de "puttetæpper" jeg kan få syet med de blokke, for eksperimenterne tog kun en eftermiddag.

Sommerhilsen fra Esther
Nu er der havevejr igen.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Wau, det er godt nok nogle dejlige blokke. Dem vil jeg gemme i idemappen :)
Hils og knus
Kirsten