Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 8. oktober 2009



Jeg vil gerne her takke Berit, for den gode ide, med at overføre broderimønstre med printeren. Tusind TAK Berit

Jeg har ændret lidt på ideen, idet jeg bruger frysepapir i stedet for at lime papir på, udfra, at det er frysepapir, som bruges, når det er billeder der printes på stof. Frysepapiret kan ovenikøbet genbruges så længe det kan hænge fast.

Man skal være opmærksom på, om der er noget på mønstret, som man ikke vil have med, så skal det dækkes. Man skal også være opmærksom på, hvordan stoffet sak vende i printeren, i min skal stoffet vende med bagsiden op, altså frysepapiret.

Der skete heller ikke noget ved, at jeg allerede havde strøget tynd vlieseline på, som stabilisator.

Den ide har kun en ulempe, det er størrelsen, den begrænser sig til A4, medmindre man har en der kan printe A3.

Dette mønster er overført med printer.

Ha´ en god dag Hilsen Esther

1 kommentar:

Berit sagde ...

God ide med frysepapir, ja mange tænkende hoveder kan udrette meget