Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

lørdag den 7. december 2019

Færdiggørelse af projekter

Langt om længe har jeg fået min Hunter star gjort færdig. Den er syet af stoffer fra lagret, som en gang for flere år siden er købt på udsalg hos Hoffman stoffer i Århus.

Jeg købte flere meter af hver, af de stoffer jeg købte, og det var hun åbenbart ikke vant til, for hendes første kommentar til mig var; skal du så have ½ m. af hver, hvortil jeg svarede; Nej jeg vil gerne have 3 m. hvis der er nok på rullen.

Den lyse er ikke fra udsalg, for de er aldrig på udsalg.










Den næste, som blev færdig, har godt nok ikke været så længe undervejs, Det er mine broderede Snowladies.

De har en lille historie, jeg så dem på Pinterest, men kunne ikke finde butikken. Jeg efterlyste dem på en amerikansk side på Facebook og straks var der en, der viste hvem der solgte dem. Jeg spurgte om de kunne købes til at downloade, da det er dyrt at få dem sendt, med porto og told.
Tænk jeg var så heldig, at en dansker, der boede i USA, tilbød at tage dem med hjem til mig, jeg skulle bare få dem sendt til hendes adresse i Phønix Arizona. Vel hjembragt kunne jeg hente mønstrene i Hasselager ved Århus.

Desværre er damen flyttet hjem til Danmark igen, det ville ellers have været dejligt med hendes hjælp en anden gang.


Den tredie i rækken af færdiggjorte projekter er min Empire Place. Mønsterbog og mønsterpapir til stamps teknik er indkøbt hos Kirsten Quilt i Hedehusene.

Stofferne er fra lagret, undtagen det sorte baggrundsstof.

Undervejs måtte jeg lige kontakte Carina og høre om hun havde brugt det stof, som vi købte sammen i Birmingham. Det havde hun heldigvis ikke og jeg måtte gerne købe det.

Man har lov til at være heldig.







Den sidste, som er blevet færdig e min Lucy Boston, som er håndsyet og håndquiltet.

Lidt besværlig at lægge sammen, fordi jeg havde valgt at lade bagsidestoffet gå rundt om kanten og ind under toppen, hor det blev syet fast med små sting og den rette farve tråd.













Den sidste jeg vil vise, er slet ikke færdig endnu. Kun toppen.
Den er fra et kursus med Helle Berg i Tranbjerg i Kalejdoskop teknik.

Stoffet var tudegrimt og mindst 35 år gammelt, men ved hjælp af lidt batikstof fra Helle og lidt striber fra lagret er det da blevet helt hæderligt. Det bliver med den stribede, som rullekant

Jeg har stadig 8 blokke, men jeg havde ikke mere grønt og kunne ikke få mere. De må laves til noget andet, det vides ikke endnu.






Jeg vil gerne sige TAK til Lene Christensen for hendes tips til at bruge den slyngede søm, til at quilte med, den var super til mine snowladies

Jeg vil slutte med at Ønsker jer alle en Glædelig Jul samt et Godt og Lykkebringende Nytår.

Mange glade syhilsner fra Esther


















2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ååååh, så dejlige projekter du har laver,og den med det tudegrimme stof , er bare alletiders at se på. Den må jeg da vist lære at lave. Jeg vil så gerne se de tæpper in Nature.
Tak for at du deler med os. Det er simpelhen så flot et arbejde . Som altid, vil jeg lige tilføje.håber vi snart ses. Hilsen fra Mona .

Cola Online sagde ...

Sikke nogle flotte ting du får produceret! Mange tak for inspirationen.