Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

torsdag den 14. maj 2015

Bionic gear bag + en smule mere

Denne taske bliver jeg helt sikkert meget glad for, fordi den kan bruges til mange forskellige formål og har plads til meget.
Jeg har købt mønstret her og det er lige til at downloade, man lad for guds skyld være med at printe det ud, for der er 35 sider og rigtig mange billeder.

Bionic dumpling dish, der er med, som bonus har 45 sider

Den har hele 4 lynlåslommer og 4 åbne lommer + arbejdsfladen foran.
Den hører ikke til det nemmeste at sy.

Der er flere meget fine tutorials her













Der er en meget fin anvisning her, på hvordan den lille lynlåspung skal syes sammen. Se den inden du begynder, for det er en meget anderledes måde den syes på, end man almindeligvis gør.
Den lille kurv er lavet af 2 firkanter på 6 x 6 ", der er strøget vlies på, den inderster del.

Jeg har brugt Pellon SF 101 shape-flex all-purpose woven fusible interfacing, som jeg har købt her, det er dejligt at arbejde med, da det kan stryges på ved uld/silke varme på strygejernet.

Det er lavet læg på alle sider på begge lag stof, som er 3/4 " bred og 1½ " dyb. syet sammen ret mod ret. Lav et lille hul, lige stor nok til at vende igennem. HUSK at klippe hjørnerne af og klippe et hak ved læggene, kun lige ned til sømmen, inden der vendes og kantstikkes hele vejen rundt. VOILA man har en lille tulipankurv.

 Bionic needle organizer er købt samme sted, som gear baggen.
Den er genial, fordi den har en plads til at sætte de nåle i, som jeg tage af symaskinen, når jeg skal bruge en anden nål, hvorefter jeg sætter nålen i nålepuden og glemmer alt om, hvad det er for en nål (det er godt nok en hjælp med de nye farvekoder, men det er der ikke på mine gamle nåle)

Den kan foldes sammen og blive til en lille bog.









Nu jeg var igang med trådmapper, lave jeg lige 2 mere. De er sjove og hurtige at lave






En til små ruller og en hvor der kan være både små og store ruller i.


















Et puttetæppe mere er blevet færdigt, den lå og manglede kun at få syet rullekanten på.
















Det samme gjorde dette puttetæppe

Det var alt fra mig, for denne gang, det blev da vist også en længere remse
Hilsen fra Esther, der glæder sig til at komme til Aulby i morgen.

2 kommentarer:

Lin sagde ...

Det var da lidt af en samling du der har faaet lavet. Smarte tasker. De tutoriels maa jeg da lige kigge paa.

Unknown sagde ...

Du har da godt nok været meget flittig. Er vild med din taske med 4 lommer. Glæder mig til vi ses om lidt.
Knus