Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

fredag den 30. januar 2015

Det lykkedes

Endelig lykkedes det, at få alle blokkene færdig til min Pat Sloan BOM, der manglede de fire hjørneblokke + det hul på 5,5 ", som var imellem blokkene, hvis de skulle passe til midterblokken.
Jeg endte med at ændre, på en af blokkene, fordi den var for lys ift alle de andre blokke, det var ikke det helt rigtige stof jeg brugte, men på det tidspunkt havde jeg ikke løst, hvordan hullerne skulle fyldes ud.
Måske skal de fire trekanter skiftes ud. Lige nu hænger den på designvæggen til vurdering.








 De fire blokke forpligtede jo. En UFO skulle gøres færdig.
Det blev i stedet en taske, som blev pillet op og lavet om, fordi jeg ikke var glad for den, den var alt for stor til mig.















Sådan så den gamle taske ud















Der var jo fire blokke. den næste UFO, blev også forandring af en taske, dog ikke så drastisk, som de skøre kone tasken
Den øverste kant blev gjort smallere og det blev hanken også, da den blev lavet til 2 istedet for en meget bred.













Den tredie bloks UFO kom også til at handle om, at pille op. Min Songbird blev pillet ud af den gamle baggrund og har fået en ny. Nu skal den så samles, quiltes og have rullekant på igen, men denne gang er jeg glad for baggrunden.
Der kommer et bedre billede til den tid.


Den fjerde bloks UFO er et tæppe, som jeg lige nu er igang med at maskinquilte.

Det ryddede ikke meget i UFOkassen.

Jeg må se at finde en gulerod mere.

solskinshilsen fra Esther, de første sovende påskeliljer er sat i vand.

4 kommentarer:

Kari sagde ...

Du har godt nok været flittig. Det er en fin løsning du har fundet til din bom.

Unknown sagde ...

Du har da været meget flittig. bare det var mig, der havde fået nogle UFoér af vejen.
Håber snart vi ses.
Knus fra Kirsten

Mona sagde ...

Ja, det er bare så meget bedre, og jeg siger tak for resterne.
MEN, jeg ved det forpligter, så jeg må virkelig tage mig sammen og udvikle mig!
endnu tak , du dejlige Kvinde.

Kærligst fra Mona

>mona_lisa<

HEKSEN sagde ...

Hej Esther
Ja, jeg er ikke nået så langt, men din er godt nok blevet meget kønnere end før. Du får lavet en masse altid, og det er bare så flot. ;)