Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

søndag den 13. juli 2014

Næste blok og en UFO mere

Juli måneds blok i Pat Sloans Globetrotter Bom. Denne er London. Tja, som jeg husker London er den noget mere kringlet.
















Det blev min french braid, som blev færdig langt om længe.
De fleste af stoffer er hjembragt fra Birmingham, resten er købt hos vores lokale forhandler, der er dygtig til at have blandestoffer hjemme, til de iøjnefaldende stoffer jeg kommer hjem med fra træf og udstillinger.
Jeg begyndte at frihåndsquilte den på min dengang nyindkøbte janome Horizon 7700, men dels kunne jeg ikke få trådspændingen til at blive, som jeg gerne ville have den, MEN det allerværste den havde det med at flytte spolehuset, så jeg måtte stoppe, sætte det på plads og tråde om. Tilsidst gik det helt galt, den knækkede nålen, som ødelagde spolehuset og lavede hul i mit bagsidestof.
Jeg turde ikke længere sy på den, selvom jeg havde købt nyt spolehus, hvor jeg fik at vide, at det var min egen skyld, men ingen forklaring på, hvad jeg havde gjort gal. Symaskinen var præcis 1 dag fra at være 2 år. Det var jo uholdbart med en symaskine, som jeg ikke turde sy på.
Den blev skiftet ud til min dejlige Phaff Quilt Expression 4.0, som resten af tæppet er frihåndsquiltet med.

Jeg bryder mig ikke om at quilte mine tæpper så meget at de bliver stive af quiltningen.
Der er quiltet et egeblad i braiden og pileblade i de røde stolper og bløde zigzag på kanten.


Jeg håber rigtig mange af jer nåede ind og se udstillingen Face it.

regnvejrshilsner fra Esther 

2 kommentarer:

Kari sagde ...

Du er da godt nok standhaftig med dine UFO'er.
De er rigtig flotte. Jeg kan godt forstå at du skiftede symaskine. Jeg ville heller ikke turde sy videre på den anden.

Unknown sagde ...

Hvor er du flittig :)
Jeg har ikke rigtig lavet noget siden du var på besøg, du må hellere komme igen. :) :)
Knus og hils