Kludeklipperen

Velkommen til Kludeklipperens blog, der handler om min store passion Patchwork/Quilting, applikation, broderi og lidt trådmaleri, oplevelser og dagligdagen.



Det vil glæde mig, hvis du lægger en kommentar. På forhånd tak

lørdag den 28. maj 2016

Catch all caddy/ Fang alt holder. Minder

Endnu et lækkert mønster fra byannie, som jeg ikke kunne stå for, hendes mønstre er meget gennemførte.
Mange af mønstrene kan købes her, hvor der ikke er toldproblemer endnu, hvis de bliver i EU,
Det er også her der kan købes mange forskellige vatter og stabiliseringsmatriale.´
Ikke mere reklame.
Der er lommer på alle fire sider, den ene lomme i enden har lynlås.



Indvendig har den holdere, det er ikke lommer, for de er ikke lukket i bunden.
Jeg har brugt et skæremåtte købt i Ikea til afstivning i bunden.
EN LILLE ADVARSEL: I skal ikke gøre, som mig og bruge 2 lag termolam, bare fordi jeg ikke havde nok soft & stable.
Det lykkedes mig at lokke min symaskine til at sy tasken sammen, men da det kom til rullekanten nægtede den at samarbejde, enten fik jeg en meddelse, at var hovedmotoren ovebelastet eller jeg fik at vide at stoffet var for tykt.
Nå ja, der var jo rent faktisk også 8 lag termolam, hvor det var tykkest.
GODT MAN IKKE HAR GLEMT AT HÅNDSY SYMASKINESTING, men det var hårdt ved fingrene.

Endelig fået syet de sidste sting og hæftet alle enderne fra min quilting, på mit mindetæppe fra USAturen.

Jeg har brugt Bøglundtæppet, som mønster.

Quiltingen består af, at jeg har frihåndsskrevet med symaskinen, alle navnene på der steder vi har besøgt (derfor blev der så mange ender at hæfte).

Tæppet er kønnere i virkeligheden, end på billede.








Bagsiden blev alle de stoffer, som ikke passede til forsiden.

Det kan godt være, det er noget rod, men jeg mindes vores tur, hver gang jeg ser på det.

Syhilsner fra Esther
Pas på jer selv derude

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Super god taske. Dejligt mindetæppe fra "turen", håber jeg engang kommer derover ;)
Har ikke styr på datoer endnu, men håber det snart vil lykkes.
Rigtig god weekend
Knus og hils
Kirsten

patch 9 sagde ...

Tak Kirsten. Ja jeg håber det lykkes, både datoer og en tur til USA til dig og Preben
Knus fra mig til dig

Lin sagde ...

8 lag??? Tror ikke det er din motor hihi. Ja fingrene av av. Kan lige forestille mig det. Men resultatet ser fantastiskt ud.

patch 9 sagde ...

Nej Lin, det var mig der forlangte for meget. Tak for rosen